Naam: Sander Reijnhoudt
Leeftijd: 35
Functietitel: Coördinator Servicedesk, Telecom & Conference

Hoe lang werk je al voor Damen?
In december 2010 ben ik bij Damen komen werken, dus het gaat al richting de 12 jaar. Het is de eerste fulltimebaan die ik aangeboden kreeg. Daarvoor heb ik stagegelopen bij wat destijds nog het ROC Zeeland was en bij de HZ in Vlissingen. Bij de HZ mocht ik na mijn stage ook in dienst komen bij de Audio Visuele dienst, maar net op tijd kwam er een vacature voor de Helpdesk ICT bij DSNS. Bij onze helpdesk werken eerstelijns en tweedelijns medewerkers. De eerstelijnsmedewerkers handelen als eerste de binnenkomende incidenten af door ze aan te nemen en te registeren. Als ze niet direct door hen oplosbaar zijn, worden ze doorgezet naar de tweedelijns helpdeskmedewerkers. Ik ben zelf begonnen bij de tweede lijn waar ik veel ervaring heb opgedaan. Mijn collega Rob Leenhouts die bij de eerste lijn zat, kreeg door de groei van het bedrijf de behoefte aan wat extra handjes. Dat vond ik een leuke uitdaging.

Wat houdt jouw functie in?
Door jarenlange ervaring op die functie kreeg ik mijn meest recente uitdaging: Servicedesk coördinator. De ICT-afdeling is opgedeeld in teams met hun eigen expertise en een bijbehorende coördinator. Als coördinator zorg ik er onder andere voor dat het aantal meldingen op een laag niveau blijft. Ook stuur ik de collega’s aan en help ik ze waar nodig. Alle vragen en verzoeken die bij de Helpdesk binnen komen, moeten op de juiste plek terechtkomen bij de collega’s met de juiste expertise. Dit is wat deze uitdaging groot maakt: de omgeving die we beheren is zeer complex.
Ook vind ik de smartphone techniek heel interessant en zo ben ik samen met Jan Dekker (een wel bekende naam in het bedrijf) het beheer hiervoor gaan doen. Verder ben ik verantwoordelijk voor de apparatuur in de conference ruimtes.

Sander met zijn gezin. Van links: dochters Romee en Alyssa, zoon Manèl en partner Angelica. Sander met zijn gezin. Van links: dochters Romee en Alyssa, zoon Manèl en partner Angelica.

Wat vind je het leukste aan jouw werk?
Het contact met de gebruikers en de diversiteit van het werk. Geen dag is hetzelfde! Het leukste vind ik om dicht bij de gebruikers te staan; ervoor zorgen dat iemand met een glimlach bij de balie vertrekt geeft veel voldoening.

Heb je verborgen talenten of bijzondere hobby’s?
Ik heb geen bijzondere hobby’s of talenten, al houd ik, heel cliché voor een ICT-er, van gamen. Voor een potje Call of Duty ben ik vaak wel in.

Waar mogen we je ‘s nachts voor wakker maken?
Pizza! Als ex-pizzabezorger is dit echt mijn favoriet, maar dan wel van de echte Italiaan.

Dit of dat?
Strandvakantie/City trip
Op strand met mijn gezin, het liefst op een camping.
Boek/Film
Boeken heb ik nooit gelezen, geeft mij maar een leuke film.
Sport kijken/Sport beoefenen
Dan stap ik liever op de fiets door het mooie Walcheren.
Zee/Bos
Door het bos wandelen of fietsen.
Auto/Fiets
De vorige twee antwoorden verklappen dit al wel.