Natalie Sinke is Project Assistent en QA Coordinator bij Damen Shiprepair Vlissingen. Ze wisselt beide functies af, afhankelijk van de drukte op de werf. Natalie voelt zich thuis bij DSV. “Ik ben van nature organisatorisch vrij sterk en hier komt die eigenschap prima uit de verf.”

Ruim drie jaar geleden kwam Natalie op uitzendbasis bij DSV te werken. Ze begon als Projectsecretaresse bij de refit van een jacht. “Ik startte op 4 november, dat herinner ik me nog. De klant was na afloop tevreden over de refit en zou in de daaropvolgende winter terugkomen. Hij wilde doorgaan met hetzelfde projectteam, waar ik ook in zat. Om de tussenliggende periode te overbruggen ben ik gestart met Quality Assurance. Ik begon met het vertalen en actualiseren van ons bedrijfshandboek. Mijn werk is nu een combinatie van assisteren bij projecten en het samen met de managers optimaliseren van onze bedrijfsprocessen.”

Als er bij DSV een nieuw project begint, geeft dat veel dynamiek en bedrijvigheid op de werf, weet Natalie. “Je moet dan als Project Assistent voortdurend schakelen met het projectteam en je hebt veel contact met de subcontractors en natuurlijk ook met de klant en de crew, die tijdens zo’n project dikwijls zelf op de werf aanwezig zijn.”

"Als kind hoorde ik elke ochtend de blaas - de fabrieksfluit - afgaan, het signaal dat het werk begon.”

Het up-to-date houden van het DSV-bedrijfshandboek is een proces dat eigenlijk steeds doorgaat, vertelt Natalie. “Onze belangrijkste bedrijfsprocessen staan hierin beschreven. Het boek is ook een leidraad bij ISO audits en externe partijen kunnen er in terugvinden hoe wij een optimale bedrijfsvoering waarborgen.”

Als QA Coordinator was ze nauw betrokken bij het opstellen van het Covid-19 protocol van DSV. Ze maakt deel uit van het Covid-19 crisisteam van het bedrijf dat de actuele situatie doorlopend in de gaten houdt.

Dat Natalie bij het voormalige Scheldepoort ging werken vindt ze niet zo verwonderlijk. “Familie van mij werkte vroeger bij De Schelde en ik ben als Vlissingse toch ook een beetje opgegroeid met dat bedrijf. Als kind hoorde ik elke ochtend de blaas – de fabrieksfluit – afgaan, het signaal dat het werk begon.”

Ze gaat vaak met de Project Manager mee aan boord “omdat ik precies wil weten wat er tijdens een reparatie of refit allemaal moet gebeuren”.

“Op zeker moment ga je dan ook zelf meedenken; dat komt voort uit mijn nieuwgierigheid en de behoefte om vooruit te denken en te anticiperen. Hoe kunnen we dit of dat efficiënter doen? Zo breng je verdieping aan in je functie en kun je de projectleiding ontlasten.” Haar werk is veelzijdig. “Er is nog geen dag geweest dat ik er met tegenzin naartoe ging.”