Na twee lange corona-jaren kon Damen Schelde Marine Services eindelijk weer een beurs in Singapore bijwonen. Het Vlissingse bedrijf heeft een vestiging in de stadstaat en greep de kans aan om het contact met haar klanten nauwer aan te halen. “We wilden graag laten zien dat we er als Damen-bedrijf nog steeds zijn voor onze klanten en dat wij sterk en aanwezig zijn in de Aziatische markt”, legt Sales Manager Asia Ezra Lamers uit. “Na drie jaar coronamaatregelen in Azië was het duidelijk dat mensen blij waren om naar een evenement te komen. Damen heeft mede hierdoor erg veel aanloop gehad, nieuwe mensen ontmoet en oude contacten aangehaald.”

DSMS deelde een stand met Damen Shiprepair en Damen Services. Het doel van de beurs was tweeledig: contacten met bestaande klanten hernieuwen en versterken en nieuwe klanten werven. “In de voorbereiding hebben we goed nagedacht over hoe wij onze krachten konden bundelen”, vertelt Ezra. “Dankzij de samenwerking tussen de divisies hebben wij onszelf goed kunnen profileren als kwaliteit leverancier voor diesel spare parts in de Aziatische markt. Met behulp van ons lokale team hebben wij ook nieuwe contacten opgedaan in de lokale markt in Singapore.”

DSMS-klanten ontvingen hun eigen houten klompen. DSMS-klanten ontvingen hun eigen houten klompen.

Hoogtepunten van de beurs waren het bezoek van Hajo Provó Kluit, plaatsvervangend Ambassadeur voor Nederland, én het uitdelen van de klompen aan het vaste klantenbestand. “De Nederlandse klomp is wel bekend in Singapore, maar veel mensen hebben deze nog nooit in het echt gezien”, aldus Ezra. “We hadden een schoenmaat meegenomen en hebben voor onze beste relaties hun schoenmaat opgemeten. Twee weken na de beurs heb ik de klompen naar de desbetreffende klanten gebracht. De reacties waren erg enthousiast en positief. We hebben letterlijk onze Damen-footprint achtergelaten in Singapore.”