Damen Naval was dit jaar voor het eerst de hoofdsponsor van de ’65 van Walcheren’. Dit betekende dat het hoofdkantoor van het bedrijf in Vlissingen de start- en eindpunten van de route markeerde, naast het hosten van de prijsuitreiking voor de winnaars en het beschikbaar stellen van drank- en toiletvoorzieningen voor de deelnemers. De ’65 van Walcheren’ groeit in populariteit onder Damen-medewerkers: 41 mensen namen dit jaar deel, vergeleken met 13 vorig jaar.

Dolf Elst tijdens de race. Dolf Elst tijdens de race.

De ’65 van Walcheren’ is een (estafette) hardloopevenement met een parcours dat het eiland Walcheren omcirkelt. Zoals de titel misschien al doet vermoeden, is de route 65 kilometer lang. Maar maak je geen zorgen, het is niet verplicht om de hele afstand te lopen. “We hadden dit jaar veel deelnemers, zowel beginners als meer ervaren lopers”, zegt Dolf Elst die, naast zijn werk als Senior Cost Estimator bij Damen Naval, in zijn vrije tijd een enthousiaste hardloper is. “Sommige collega’s liepen voor het eerst vijf kilometer, anderen deden 10, 20 of 30 kilometer in teamverband. Sommigen liepen zelfs de hele 65 kilometer in hun eentje – dat was echt een prestatie.”

Het weer op de grote dag (zondag 3 maart) was niet te koud, maar ook niet te warm: ideale omstandigheden om te rennen. “Iedereen had één doel: zijn of haar afstand volbrengen”, voegt Dolf toe. “En we hielpen elkaar daarbij, door onze Damen-teamgenoten aan te moedigen bij de wisselpunten. Dat was een aanstekelijk gevoel, bijna euforisch.”

Algemeen Directeur Roland Briene gaf het startsein voor de race die begon en eindigde voor de deur van het Damen Naval-hoofdkantoor. Algemeen Directeur Roland Briene gaf het startsein voor de race die begon en eindigde voor de deur van het Damen Naval-hoofdkantoor.

Die positieve vibe hield nog lang aan nadat het evenement was afgelopen. “Aan zo’n event als dit meedoen, schept een band tussen collega’s. We werken tenslotte de hele week samen aan cijfers, ontwerpen en deadlines, dus het is leuk om buiten het werk om samen iets anders te doen – en er dan op het werk over te praten. En om te bespreken of je het volgend jaar weer gaat doen”, zegt Dolf.

Namens de Damen-deelnemers aan de ’65 van Walcheren’ willen we Dolf bedanken voor het enthousiasmeren voor het evenement en het organiseren van de T-shirts voor het team. Peggy op ’t Hof van de afdeling Marketing & Events verdient ook een bedankje; zij heeft het grootste deel van het werk gedaan om de sponsoring te coördineren met de organisatoren van het evenement.

Als je geïnteresseerd bent om deel te nemen aan de ’65 van Walcheren’, misschien als onderdeel van een Damen-team, kijk dan uit naar de oproep-flyer die begin volgend jaar verspreid zal worden op kantoor.

Rondje om het eiland: het parcours van de '65 van Walcheren'. Rondje om het eiland: het parcours van de '65 van Walcheren'.